Fietstocht van de maand mei: Kunstsafari in Nieuw-West

Fotograaf: Rob Loos

Ga met het Van Eesteren Museum mee op Kunstsafari in Nieuw-West.

Met gids en kunstenaar Rob Loos gaan we tijdens deze fietstocht op zoek naar indrukwekkende, openbare kunstwerken aan de oevers van de Sloterplas: het groen-blauwe hart van de Westelijke Tuinsteden. Het één verticaal, het ander horizontaal. Het één strak, abstract en mannelijk, het ander rond, liggend en vrouwelijk. Beeldende, groene, nautische en architectonische kunstwerken. Het kunstwerk van André Volten Constructie in H Balk Din 30 en Groot Landschap van Wessel Couzijn. Wat vinden we ervan?

Onderweg staan we stil bij enkele andere van de meer dan 200 kunstwerken die tijdens de wederopbouwperiode 1945-1960 in de Westelijke Tuinsteden zijn gerealiseerd in de openbare ruimte. Ze hebben het nieuwe elan van de democratie van na de Tweede Wereldoorlog in beeld gebracht: op straat, aan gevels, op brughoofden. We fietsen om Dik Trom heen, en onder de, onlangs tot gemeentelijk monument verklaarde, Poort van Constant door.

Let op: Voor de fietstocht heeft u een eigen fiets nodig.

Tijd 13:30 - 15:30 uur.

Locatie De fietstocht start bij het Van Eesteren Museum en eindigt bij de Poort van Constant aan het Herman Bonpad.

12 May