De stad van de toekomst!

February
February
Herman de Manstraat 1 in Couperusbuurt, foto: Stadsarchief Amsterdam.

Hoe ziet de stad van de toekomst eruit? Architecten en stedenbouwers zijn daar dagelijks mee bezig. Maar de gebruiker van de toekomst wordt dat zelden gevraagd. In het project Young Urban Planners – De Stad van de Toekomst! vraagt het Van Eesteren Museum jongeren naar hun stad van de toekomst. Hoe stellen zij de stad van de toekomst voor die zowel moet verdichten als vergroenen, verbeteren en verduurzamen?

45 vierdejaars leerlingen van drie Amsterdamse Technasia, het Caland Lyceum, het Damstede Lyceum en het Metis Montessori Lyceum, zijn op onderzoek gaan in de Couperusbuurt in Amsterdam Nieuw-West om in die context hun stad van de toekomst te lokaliseren. Een half jaar lang werkten zij op school met docenten en onder begeleiding van verschillende experts aan hun ideeën. Vanaf 1 februari zijn hun toekomstplannen twee weken lang te zien in het Van Eesteren Museum. Kom langs en bewonder de toekomstige ontwerpen in de tentoonstelling Young Urban Planners – De Stad van de toekomst.

De tentoonstelling wordt mede mogelijk gemaakt door de Rabobank en de ELJA Foundation en is gratis te bezoeken.

1 Feb
11 Feb